Veel gestelde vragen

 Betaling

  1. Hoe werkt de betaling in de webwinkel?
    Wanneer je de bestelling in de webwinkel hebt afgerond, krijg je de vraag om online de betaling via iDEAL - BANCONTACT - KBC - CREDITCARD af te ronden.
    Na ontvangst van de betaling ontvang je een bevestiging van jouw bestelling per e-mail.
  2. Wat is iDEAL?
    Je kunt vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw aankopen doen via de Pronto Wonen webwinkel. 
  3. Hoe veilig zijn de betalingen via de webwinkel?
    De daadwerkelijke betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving, zodat jouw gegevens niet openbaar toegankelijk zijn.
  4. Betalen met creditcard?
    Betalen met creditcard is mogelijk via de webshop tot een bedrag van €2000. In de fysieke winkels is dit niet overal mogelijk, vraag vooraf na bij de winkel naar keuze.
     

Bestelling

  1. Wat gebeurt er nadat ik een bestelling via de webwinkel gedaan heb?
    Nadat je een bestelling online geplaatst hebt, ontvang je een bevestiging via e-mail.
    Wij zorgen ervoor dat jouw gegevens bij een winkelvestiging van Pronto Wonen terecht komen. Die winkel zal met jou verder rechtstreeks contact opnemen over jouw aankoop.
    Als je gekozen hebt voor afhalen in de winkel dan ontvangt je daarna bericht van de gekozen winkel.
    Als je kiest voor bezorgen dan zal de dichtsbijzijnde winkel die het artikel op voorraad heeft contact met je opnemen over de levertijd.
  2. Kan ik producten via internet bestellen?
    Jazeker kun je winkelen in onze online winkel. Bijna het gehele assortiment kun je hierop vinden.
    Indien je een artikel in een andere uitvoering, kleur of materiaalsoort wenst dan kun je het beste de dichtstbijzijnde Pronto Wonen winkel bezoeken.
  3. Wat moet ik doen als het meubel niet aan mijn verwachtingen voldoet?
    Indien je een artikel online hebt besteld dan heb je als klant het recht om je bestelling binnen 14 dagen, in originele verpakking in overleg met
    de Pronto Wonen vestiging te retourneren. Kijk hier voor de adressen van al onze winkels.
    Jouw bestelling wordt dan, na correcte aankomst in de Pronto Wonen vestiging, aan je vergoed.
    Indien de order volledig terugstuurt wordt, dan ontvang je de verzendkosten terug van de 1e zending.
    De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor je eigen rekening.
    Het herroepings formulier tref je in de e-mail die je ontvangen hebt na je webshop bestelling.
  4. Wat is de levertijd op de producten?
    Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar via de winkel die het artikel op voorraad heeft. Deze artikelen kan je na je online bestelling zelf ophalen in de winkel
    (ophalen in de winkel die het artikel op voorraad heeft) of laten bezorgen en dan moet je rekening houden met een levertijd van 2 weken.
    Als de artikelen niet op voorraad zijn bij onze winkels dan worden deze op bestelling geproduceerd bij onze leveranciers wereldwijd. 
    De levertijd is enigzins afhankelijk van de desbetreffende leverancier, de winkel zal contact met je opnemen over de exacte levertijd. De levertijd via de webshop
    kan anders zijn dan de levertijd bij bestelling in de fysieke winkels.
  5. Wat is het minimale orderbedrag op de webshop?
    Er is geen minimale orderbedrag (exclusief transportkosten).
  6. Kan ik mijn aankopen retourneren?
    Artikelen kunnen alleen geretourneerd worden als deze nog in originele staat zijn. De artikelen mogen alleen geretourneerd worden in de winkel van herkomst. De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor je eigen rekening.
    Heb je een klacht over een artikel vul dan het service formulier in.
  7. Kan ik showroomsale artikelen bestellen?
    Wanneer je interesse hebt in de aanschaf van één van de showroommodel meubels, dan kun je het product reserveren via de website. Je zult dan benaderd worden door het filiaal waar het meubel op voorraad is voor meer informatie over het product. Let wel op dat op showroom sale artikelen geen garantie gegeven kan worden.
  8. Waar kan ik mijn orderstatus bekijken?
    Bij de gekozen winkel kan je via de orderstatus button je klantnummer en ordernummer invoeren om je orderstatus te bekijken. 
  9. Waar vind ik het herroepingsformulier?
    Dit formulier vind je op de webshop order bevestiging die je ontvangen hebt via de email.

Bezorgen

  1. Bezorgt Pronto Wonen de aankopen ook thuis?
    Pronto Wonen bezorgd de artikelen via één van onze winkels bij je thuis, hiervoor worden wel transportkosten in rekening gebracht. Zie ook de vraag over de transportkosten.
    Onder bezorgen wordt verstaan: het leveren van de goederen in een ruimte direct bij binnenkomst. Eventueel  andere bezorgwensen kunnen altijd worden voorgelegd aan de betreffende winkel
  2. Worden er transportkosten gerekend op de webshop?
    Bij Pronto Wonen begrijpen wij dat je snel jouw huis wilt inrichten, liever vandaag dan morgen. Wij zorgen ervoor dat veel van onze meubelen uit voorraad leverbaar zijn.
    Onze prijzen zijn gebaseerd op direct meenemen of zelf ophalen. Bij alle winkels kun je gebruik maken van een aanhanger of bus
    Beschik je niet over deze gelegenheid, dan kan Pronto Wonen ervoor zorgen dat deze tegen een vergoeding thuis bezorgd worden.
    Controleer of de meubels door deuren en trappen passen voor je een bestelling plaatst. Als de meubels niet door de deur of het trappenhuis passen, kunnen eventueel extra kosten in rekening worden gebracht. Let op! U dient zelf een ladderlift te huren mocht dat nodig zijn.

    Bezorgkosten in België

    Bezorgkosten voor webshopbestellingen € 69,95 enkel begane grond

    Bezorgkosten voor schilderijen,verlichting,kleinmeubelen € 15,95

    Bezorgkosten voor sierkussens, accessoires en onderhoudsmiddelen € 10,75

    Bezorgkosten binnen Nederland

    Bezorgkosten voor webshopbestellingen € 69,95 enkel begane grond

    Bezorgkosten voor schilderijen,verlichting,kleinmeubelen € 12,95

    Bezorgkosten voor sierkussens, accessoires en onderhoudsmiddelen € 7,95

 

Klachten

  1. Is Pronto Wonen aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW)?
    Ja, Pronto Wonen is aangesloten bij het CBW en hanteert dan ook de voorwaarden van de CBW. Klik hier om de voorwaarden te bekijken.
  2. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
    Pronto Wonen staat voor de kwaliteit van haar meubelen. Heb je ondanks onze goede zorgen toch een klacht over de aangekochte meubelen,
    dan kun je deze goed omschreven, voorzien van foto's, via de website melden/indienen. Klik hier voor het indienen van service. De betreffende vestiging
    zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.
  3. Heeft Pronto Wonen een klantenservice?
    Pronto Wonen is een onderdeel van de Internationale Meubel Groep. De vestigingen die zijn aangesloten bij Pronto Wonen zorgen ieder persoonlijk
    voor een correcte afhandeling van uw bestelling cq. klacht.
  4. Ik heb geen mail ontvangen nadat ik de service melding verzonden heb?
    Controleer dan of de e-mail in je spam box terecht is gekomen.
      

Algemene vragen

  1. Ik wil graag meer informatie over de verzorgingsproducten van Pronto Wonen.
    Klik hier voor meer informatie over de verzorgingsproducten.
  2. Kan ik een aanhanger of bus reserveren?
    Kun je de gekozen meubelen niet met je eigen auto meenemen? Dan hebben de meeste Pronto Wonen winkels een bus of aanhanger die op afspraak gereserveerd kan worden.
  3. Waar kan ik de montagehandleidingen vinden op de website?
    Klik hier voor de montagehandleidingen.

Productvragen

  1. Heb je een productvraag?
    Kijk dan op deze pagina met veel gestelde productvragen.

Showroomsale

  1. Hoe werkt het?
    Voor showroommodellen geldt, op=op en zijn slechts bij enkele Pronto Woonwinkels te reserveren.
    Heb je interesse? Reserveer via de webshop jouw showroommodel. De winkel die het meubel aanbiedt zal contact met je opnemen en je over jouw reservering informeren. Hierna kun je afspreken wanneer je het meubel wenst op te halen.
  2. De afgeprijsde artikelen zijn meubels die nieuw zijn en deze kan je bestellen via de website. De winkel die het op voorraad heeft zal contact met je opnemen en je informeren wanneer je de meubels af kan halen of wanneer je deze wilt laten bezorgen.

    Nog even dit:
    - Een meubel met 'showroomsale' kan enkel bij de vestiging opgehaald worden, waar deze wordt aangeboden. Helaas is het niet mogelijk om vanuit andere vestigingen van Pronto Wonen de meubels naar jouw Pronto Woonwinkel te sturen. 
    - Zelf geen vervoer? Maak een afspraak voor onze leenbus of aanhanger of kies voor rechtstreekse bezorging. Houdt bij bezorging rekening met extra kosten.
    - Op meubels uit de showroomsale van Pronto Wonen is niet altijd de gebruikelijke garantie van toepassing. Vraag altijd naar de aangepaste garantievoorwaarden die hiervoor gelden, zodat je nooit voor een verrassing komt te staan.